Friday, February 17, 2017

Maya Bay si planctonul bioluminescent

Daca ajungeti prin Phi Phi sau chiar si in Phuket sansele sa luati o excursie de o zi catre Maya Bay sunt extrem de mari. 

Toala lumea a auzit direct sau indirect de Maya Bay deci toata lumea vrea sa o vada. Doar e plaja din "The Beach" a lui Leonardo DiCaprio. Cum sa o ratezi? Tot la fel cum nu ratezi stanca lui James Bond. Offf ce face Hollywood-ul din om. Sau sa zic din turism?

Si daca o sa luati excursia de o zi o sa aveti parte de o experienta extraordinara in care impartiti bucatica de plaja cu ceva mii de turisti si bucatica de golf cu zeci de barci mai de viteza sau nu. Galagie, haos, nebunie si daca mai adaugi si "party boat"-urile venite tot in Maya Bay cu muzica data la maxim si clientii in toate gradele de ebrietate atunci ai imaginea completa.

Nu v-am convins sa mergeti in Maya Bay? Probabil sunteti tot babe si mosi ca si noi. Trece viata pe langa voi degeaba. Ca si pe langa noi. Vremuri demult apuse. Acum reumatismul e la putere :)

Totusi chiar si daca sunteti ca noi exista e solutie. O companie s-a gandit sa ofere excursii in care iti petreci noaptea in golf. E singura care face asta. Deci intelegeti ce inseamna, da?

Pe inserat toate barcile de mai viteza sau mai lente fac cale intoarsa catre Phi Phi sau Phuket sau mai stiu eu unde. Miile de turisti dispar ca prin minune. Nu se mai aude decat cate un val din cand in cand si propria respiratie. Dintr-o data esti aproape singur. Doar tu si cei inca vreo zece turisti cu care imparti barca. Si inca vreo doua iahturi private. Atat. 

Si atunci iti dai seama de ce Maya Bay a fost locatia filmului "The Beach". Este absolut extraordinara.

Am coborat de pe barca pe insula dupa ce toata lumea a plecat spre casa si am stat acolo pana pe la 10 noaptea. Am facut un gratar. Am ascultat muzica. Am spus povesti in jutul focului de tabara. Ne-am plimbat pe plaja efectiv goala. Parca eram in cu totul alta lume. Una la ani lumina de ce vazusem in timpul zilei. Fusesem la plimbare si in timpul zilei pe acolo deci aveam comparatia proaspat in minte.

Apoi am mers pe barca. Dar nu ca sa dormim. Cel putin nu imediat. Ne-am luat masca de snorkeling si am plecat la inotat. Iar inotatul acolo nu e asa orisicum. Pentru ca in Maya Bay ai plancton bioluminescent. Adica exact ce ma facuse de la bun inceput sa pun destinatia asta in planul de calatorie. 

Au inchis toate luminile de pe barca si toata lumea si-a lasat lanternele pe barca si am inceput sa dam ca nebunii din maini si din picioare. Si toata apa in jurul nostru a inceput sa sclipeasca de parca erau mii si mii de stelute. Este greu de descris in cuvinte cum e. 

Trebuie sa mergeti. Trebuie.

Eu eram ca un copil mic. Dateam dintr-un deget ici si unul colo doar sa vad cate o steluta aparand asa timid. Ca apoi sa dau de nebuna din maini de parca eram masina de spalat ca sa fiu ca intr-un cazan de foc. Ca apoi sa stau iar nemiscata sa le vad pe toate stingandu-se incet incet.

Am uitat si ca e apa rece si ca era racoare afara si ca barca nu era tocmai cea mai luxoasa in care sa te retragi la caldura. Nimic nu conta. Imaginati-va ca ati fi inconjurati de mii de licurici. Fix asa eram noi.

Cu cateva zile in urma facusem o scufundare de noapte in care puteai sa vezi planctonul emitand lumina dar in nici un caz nu a fost la magnitudinea din Maya Bay.  In Maya Bay totul se lumina in jur la cea mai mica miscare.Nici macar nu am indraznit sa sper ca va fi atat de impresionant. Ma gandeam ca e ceva acolo cate o luminita ratacita. Dar nu. Mii si mii si mii de luminite.

Trebuie sa mergeti sa vedeti. Trebuie. 

V-am mai zis asta? Pai daca trebuie :)

Din pacate noi nu avem nici poze nici filmari de la inotat dar cautati pe net si veti vedea destul de multe filmulete. Si firma cu care am fost noi are unul de prezentare. Poate va impulsioneaza sa vedeti Maya Bay altfel. Asa cum trebuie vazuta de fapt.

Barca noastra - modesta dar draguta
Dar cu asa background cine mai vrea lux?
Zecile de barci de viteza care fac "naveta" catre Maya Bay
Sau unele mai putin rapide
Pe drum spre Maya Bay



Destul de aglomerat ziua
Cu mic cu mare - barci zic
Dar cand vine seara ai totul pentru tine

Eram doar vreo sase persoane pe toata plaja

Si la plimbare pe insula
Infruntand pericolele

No comments:

Post a Comment