Tuesday, April 16, 2019

Planul pentru Islanda



2018 a fost un an foarte zgarcit in numarul de calatorii pe care ni le-a oferit. Din mai 2018 (cand am fost in Brunei si Borneo) si pana in martie 2019, nu am avut decat o singura vacanta mai lunga - 10 zile in Oman

Prin decembrie incepusem deja sa imi pierd orice rabdare. Cipri muncea deja de cateva luni cate 7 zile pe saptamana iar eu la munca eram ca un inecat care incerca sa se prinda de cel mai mic pai. 
Pentru mult timp ne-am razboi cu un buget aproape inexistent din cauza unei investitii imobiliare care ne-a golit pana si pusculita cu maruntis. 
Apoi cand bugetul si-a mai revenit a inceput sa fie timpul cel care lipsea.
De fiecare data cand planuiam ceva, aparea cate o problema care ne facea sa renuntam la cumparat biletele. 
De fiecare data cand intrebam la munca daca e OK perioada in care vrem concediu, ni se spunea ca nu. 
Nimic nu reusea sa se lege.

Pana la urma am decis ca nu conteaza cine ce zice, in martie mergem undeva si basta. Nu moare nimeni daca plecam 9 zile intr-un concediu. Si in mod sigur firmele unde prestam nu vor da faliment fara prezenta noastra mirabolanta.

Dar unde?

Problema cea mai mare era durata calatoriei. Initial ne-am uitat la ceva de trei saptamani intr-o locatie cu soare si caldura. Dar trei saptamani era imposibil sa primim concediu in luna martie. Asa ca ne-am reorientat catre ceva mai aproape de casa. Un loc unde as fi avut sansa sa vad ceva ce mi-am dorit sa vad intreaga viata - aurora boreala.

Dupa o scurta analiza si comparatie Norvegia vs Finlanda vs Islanda a treia a iesit, fara nici un pic de dubiu, castigatoare.

Deci Islanda sa fie. 

Cu biletele in buzunar, m-am pus pe citit sa vad cam ce am putea vizita. Si cu cat citeam mai mult cu atat devenea mai dificil sa reusesc sa fac un traseu care sa incapa in doar 9 zile. Ajunsesem chiar sa cred ca fotografiile de le vad pe net, sigur sunt trucate. Nu are cum sa fie totul atat de frumos. Sigur e trucat. Numai Game of Thrones e de vina. Ei cu filmarile lor din Islanda...

Dar incet incet am reusit sa fac o selectie si mai jos e planul de atac. 

Ziua 1. 16 martie (sambata)
Traseu: Aterizare in Reykjavik, inchiriat masina, transfer catre peninsula Snaefellsnes.
De vizitat: Mount Kirkjufell
Cazare: Grundarfjordur Guesthouse and Apartments (Hlidarvegur 15, 350 Grundarfjordur, Iceland)



Ziua 2: 17 martie (duminica)
Traseu: Ólafsvík -  Hellissandur -Farul Svörtulof - Plajele Djúpalónssandur and Dritvík - Pestera Vatnshellir - Arnarstapi & Hellnar
De vizitat:  Pestera Vatnshellir
Cazare: Arnarstapi Hotel (Arnarstapi, 350 Arnarstapi, Iceland)
 



Ziua 3- 18 martie (luni)
De vizitat : hiking Snæfellsjökull Glacier
Cazare: Arnarstapi Hotel (Arnarstapi, 350 Arnarstapi, Iceland)
 
Ziua 4 – 19 martie (marti)
Traseu: Rauðfeldsgjá - Bjarnarfoss - Búðahraun - Ytri-Tunga - Langaholt - Thingvellir
Cazare: Lake Thingvellir cottages (Heiðarás, 801 Þingvellir, Iceland)

 

Ziua 5 - 20 martie (miercuri) 
Traseu: Thingvellir - Gulfoss - Geyser - Hveragerði
Cazare: Reykjadalur Guesthouse (27 Heiðmörk, 810 Hveragerði, Iceland)

 

Ziua 6 – 21 martie (joi)
Traseu:  Hveragerði - Seljalandsfoss - Skógafoss - Jökulsárlón Glacier Lagoon
Cazare: Gerdi Guesthouse ( Gerði, 781 Gerdi, Iceland)


Ziua 7 –  22 martie (vineri)
Traseu: Gerdi- Vik
Cazare: Puffin Hotel Vík (Víkurbraut 26, 870 Vík, Iceland)


Ziua 8 –  23 martie (sambata)
Traseu: Vik -Reykjavik
Cazare: Puffin Hotel Vík (Víkurbraut 26, 870 Vík, Iceland)

Ziua 9 - plecare

No comments:

Post a Comment