Friday, October 14, 2016

Prima zi in Cipru



Ne-am inceput ziua la fel ca toate cele care vor urma: la un mic dejun mult prea bogat dar mult prea bun pentru a-l lasa nemancat si discutand cu proprietarul de la hotel despre ce am putea vizita in ziua cu pricina.

Cu harta in brate am ajuns la concluzia ca ziua o sa ne-o petrecem vizitand locatii de pe partea de sud a tarii amestecand un pic de istorie cu un pic de stat la soare. Traseul final este cel din harta de mai sus: Kalavasos- Kolossi- Muzeul Vinului - Kourion - Pissouri - Stanca Afroditei- Mormintele Regilor din Paphos- Plaja Lara.

Noi am plecat pe la 9.30 de la hotel si ne-am intors in jur 19.30 asta in conditiile in care Cipri nu are rabdare sa stea prea mult pe la locatiile istorice iar la plaja in Lara am stat doar vreo 2 ore. Deci daca sunteti mai "inceti" decat noi atunci timpul sigur va fi altul.

Castelul Kolossi nu este extraordinar de impresionant dar este primul loc unde vei auzi despre vinul Cammandaria - un vin cu o istorie de sute de ani si mandria Cipriotilor. Si despre care veti tot auzi in fiecare zi petrecuta in Cipru. Sunt sigura. 

Castelul Kolossi

Prin interior destul de gol.
Si daca tot am amintit de vin, in cazul in care este un subiect care va intereseaza va sfatuim sa va opriti un pic la Muzeul Vinului. In cazul in care nu va intereseaza sa auziti despre vin dar va place vinul tot va sfatuim sa va opriti la o degustare. E un  muzeu foarte mic cu foarte putine exponate dar este cineva care o sa va explice cate ceva despre istoria vinului in Cipru si despre diversele tipuri de struguri si pe care puteti sa il stresati cu sute de intrebari in cazul in care vreti sa stiti mai mult. Iar la sfarsit ai parte si de o degustare de vin (inclusiv Cammandaria). In plus au o curte interioara foarte draguta in care puteti sa stati cat vreti la un pahar de vorba si/sau de vin sa va pregatiti pentru mersul mai departe.




Kourion (parte din Patrimoniul Unesco) este un oras antic roman. In cazul in care nu ati mai vazut altele poate ca o sa va impresioneze. Personal nu pot sa spun ca o sa imi aduc aminte de el peste ani si ani. Daca ma gandesc la arhitectura romana (fara sa punem Roma pe lista) ce imi vine in minte este Jerash. Daca ma gandesc la mozaic atunci e Volubilis. Kourion nu se ridica la nivelul asta. Ce mi-a placut insa este locatia: undeva catarat pe un mal stancos cu marea dedesubt. Dragut.

Apropos: a fost cineva la Ephesus? Am auzit pe multi spunand ca e al doilea cel mai bine pastrat oras dupa Pompei (care si-a pastrat pana si locuitorii, daca imi e permisa o gluma mai morbida).  Pe nici unul nu l-am vazut si ma gandesc ca trebuie neaparat reparata eroarea. Dar la cat ma iubeste Italia, cred ca e mai sigur sa merg in Turcia intai.





Stanca Afroditei:


Mormintele Regilor, inca un obiectiv din Patrimoniul Unesco, cred ca ar trebui vizitat cu un ghid. Noi l-am vazut doar pe fuga si recunosc ca nu am inteles din pacate nimic din el:




Drumul din Paphos pana la plaja Lara este partial pe sosea si apoi o bucata destul de lunga pe drum neasfaltat. Nu e nici cel mai comod si nici cel mai rapid drum catre o plaja dar citisem ca este "cea mai cea". Ca este putin turistica, fara baruri, umbrelute, turisti mii. Si ca poti vedea broaste testoase. Deci am zis: De ce nu?

Cum nu am vazut prea multe plaje in Cipru nu pot sa spun daca chiar este "cea mai cea" si nici poze nu am ca sa va las sa decideti voi (ne-am lasat telefoanele si aparatul foto in masina). Dar e intr-adevar putin turistica si nu sunt deloc facilitati pe plaja. Ceea ce poate fi avantaj sau dezavantaj in functie de gustul fiecaruia. Mie nici nu mi-a displacut dar nici nu cred ca o sa imi aduc aminte de ea. Ce e interesant e ca era intr-adevar plina de cuiburi unde isi depusesera testoasele oualele. Si probabil ca atunci cand ies puii din ou, e o priveliste de zile mari. 

Cam atat despre prima zi. Mai multe fotografii gasiti aici:

https://www.flickr.com/photos/le_mans/albums/72157673976176930

No comments:

Post a Comment