Monday, March 31, 2014

Increderea in bloguri

Recunosc ca sunt o persoana extrem de naiva cand  vine vorba de bani. Si asta face sa fiu si foarte naiva cand vine vorba de pareri se pare.
Cand planuiesc o calatorie, blogurile de calatorii sunt intotdeauna o sursa forte de informatie si citesc pe nerasuflate posturi peste posturi. Pentru ca am vazut intotdeauna blogurile ca pe o sursa de informatie venita de la oameni la fel ca mine si fara a fi influentate de interesele agentiilor, ghizilor, hotelurilor, restaurantelor etc etc etc. M-am incapatanat pana de curand sa le vad ca pe pareri sincere. Din pacate insa apar tot mai multe cazuri care imi dau peste nas si mi arata ca naivitatea mea da deja in prostie.
Ma cunosc suficient de bine (si pe Cipri cred eu la fel) incat sa stiu sa aleg dintre parerile de pe bloguri locatiile care sa mi se potriveasca mie. Stiu ca ce ii place unuia, mie poate sa mi se para extrem de urat asa ca citesc sfaturile cu un ochi destul de critic si filtrez prin ceea ce stiu ca mi se aplica mie. Degeaba vine cineva si imi spune ca Vang Vieng e raiul pe pamant. Eu stiu ca petrecerile zi lumina, drogurile la liber, bautura fara fund etc etc etc ar transforma locatia respectiva intr-un loc de cosmar pentru mine. Prin urmare Vang Vieng nu a existat in traseul meu din Laos. Stiu ca intre timp lucrurile s-au schimbat acolo deci daca ar fi sa merg iar in Laos probabil ca i-as da o sansa. Insa la momentul respectiv am zis pas. 
La fel citesc cu un ochi destul de critic parerile despre hoteluri si restaurante. Stiu care imi sunt limitele si le aplic ca filtru la ceea ce citesc.
Deci cred eu ca am invatat in atatia ani de calatorie sa navighez printre pareri personale pentru a alege ceea ce cred ca mi se portiveste. Insa tot mai mult ma lovesc de ceva ce urasc cu adevarat: bloggeri care au ajuns la un anumit nivel de celebritate, care si-au facut un nume si un renume si care acum au ajuns sa isi foloseasca numele pentru a face bani. In principiu nu am nici o problema cu asta daca omul pune mare "RECLAMA" la postul respectiv. Insa cand te ascunzi in spatele "parerii personala" pentru a face vanzare unei agentii atunci chiar ca sunt extrem de deranjata si dezamagita. Am vazut in ultimii doi ani, un blog pe care il citeam cu religiozitate trecand de la o oaza a backpakerilor (a calatorilor pe cont propriu si cu buget rezonabil) la o poarta pentru agentii de turism si companii aeriene sa isi vanda pachetele si biletele. Si incet incet am inceput sa imi pierd increderea. Iar saptamana trecuta am ajuns chiar sa fiu atat de dezamagita incat sa ma intreb oare de ce mai intru acolo. Pentru ca in incercarea de a face reclama unei agentii cu care respectivul blogger colaboreaza, a ajuns sa spuna despre o locatie pe care eu o stiu si o iubesc, ca este prea nesigura pentru a merge pe cont propriu si e mai bine sa se mearga cu o agentie si se da evident programul de la agentie colaboratoare. Am ramas cu un gust amar. Foarte amar. Si mi-am pierdut increderea intr-un blog care mi-a fost foarte drag. iar cazul asta nu face altceva decat sa imi zdrungine increderea in bloguri in intregul lor. Pentru ca nu pot sa nu ma intreb oare cati mai scriu doar din dragoste de calatorii si cati din dorinta de a face bani?

PS:
Intr-o cu totul alta nota citeam ieri un articol despre controversa din jurul vaccinului MMR si cu mare amar m-am gandit ca uite eu ma supar pentru un blog de calatorii cand de fapt acelasi lucru se practica si la un nivel ce ne afecteaza de fapt viata si sanatatea. Banii astia bate-i vina.

http://tallguywrites.livejournal.com/148012.html

No comments:

Post a Comment