Monday, May 4, 2015

Dezamagita de booking.com

Ultimii zece ani de calatorit prin Europa au insemnat aproape in exclusivitate o "colaborare" cu booking.com. Mi se pare atat de simplu sa pui destinatia si sa gasesti zeci si zeci de posibilitati din care sa alegi ce ti se potriveste mai bine incat foarte rar m-am gandit ca poate exista si alte variante. Atat de rar incat pot sa le numar pe degetele de la maini: ceva cabane pentru schiat in Elvetia (de inchiriat pe perioade mai lungi), apartamentele pentru vacanta din Croatia si cateva cazati din circuitul nostru grecesc.
Am fost multumita de booking si l-am aparat pentru mult timp in fata criticilor de tot felul auzite de la alti utilizatori. Insa de cand clapaugul face parte din grupul calator dezamagirea legata de booking.com creste precum Fat Frumos intr-un an cat altii in sapte. Dezamagire ce este legata exclusiv de lipsa transparentei care nu face altceva decat sa ma duca cu gandul la un acord tacit pentru inselarea clientului.
Pe booking atunci cand faci sortarea in functie de acceptarea animalelor, exista trei mesaje standard pe care le gasesti: nu se accepta animale, se accepta fara taxe suplimentare, se accepta si pot exista taxe suplimentare. 
Primul mesaj este unul cat se poate de clar.
Al doilea desi te-ai astepta sa fie foarte clar s-a dovedit de cateva ori a nu fi deloc asa. Rezervarea mi-a fost anulata pe motiv ca nu se accepta simultan mai mult de 2 caini in hotel si cu Rex s-ar fi depasit cota. Sincer este ceva ce inteleg pe deplin  pentru ca sunt caini care fac multa galagie daca simt alt caine in preajma ceea ce combinat cu un stapan iresponsabil care isi incuie cainele in camera cat viziteaza este o reteta pentru dezastru. Prin urmare nu m-as fi plans deloc de situatia data daca s-ar fi fost publicat un comentariu pe tema asta. Pentru ca nu pot sa nu ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca eu nu specificam foarte clar in rezervare ca mergem cu un caine si as fi aparut cu el acolo asa din senin?
Al treilea mesaj este insa cel care ma deranjeaza cel mai mult pentru ca ascunde mult mai mult decat o simpla taxa. Dar sa incepem de aici: taxa. Ea cica poate sau nu sa existe. Nu se spune clar nici macar daca e alba sau neagra si cu atat mai putin nu se spune cat anume este taxa. Daca vrei sa stii la ce sa te astepti trebuie sa te pui pe cautat pe site-ul hotelului respectiv care sunt regulile pentru animalele de companie. Si ca lucrurile sa fie si mai putin usoare, se poate ca regulile sa difere de la locatie la locatie in cadrul aceluiasi lant hotelier. La NH de exemplu am gasit toata plaja de posibilitati: nu se accepta si punct, se accepta numai sub 5 sau 10 kg, se accepta cu o anumita taxa (20 sau 25 de euro de caine), nu se accepta decat caini insotitori. Ce faci insa daca hotelul respectiv este unul mic de famile fara un site bine pus la punct sau fara site deloc? 
Sa spunem ca daca ar fi doar taxa, te-ai putea doar frige rau de tot la bani in cazul in care se decid sa iti ia pentru caine mai mult decat pentru o camera intreaga. Insa lucrurile nu se termina cu taxa ci in afara de ea pot exista restrictii legate de greutatea cainelui. De extrem de multe ori nu se accepta caini peste 5 kg sau peste 10 kg. Ce faci intr-o astfel de situatie daca ajungi la hotel fara sa fi verificat inainte si descoperi ca ai un caine prea mare deci nu poti sa te cazezi? Raspunsul este unul pentru care booking ar trebui sa puna capul in jos de rusine: banii ii pierzi pentru ca nu poti sa anulezi rezervarea atat de tarziu si te trezesti si pe drumuri daca nu esti dispus sa iti lasi cainele in masina peste noapte (sau sa il legi afara sub un acoperis) si tu sa dormi in hotel.
Realitatea urata este ca nimic nu te avertizeaza in legatura cu limitarile de greutate. Daca la taxa ti se atrage atentia ca se poate sa fii taxat deci daca nu verifici o faci pe proprie raspundere, la greutate nu te averizeaza absolut nimic. Eu am descoperit aspectul asta din intamplare. Stiam ca Premiere Classe  nu accepta animale de companie peste 5 kg si cu toate astea aparea intotdeauna in lista mea de hoteluri in cautarea pe booking fara ca "detaliul asta" sa fie precizat nicaieri. La fel ca Premiere Classe sunt si alte lanturi hoteliere: Campanile, Ibis, Kyriad, NH, Best Western etc etc etc. Practic majoritate hotelurile din lista cu rezultatele de cautare unde cica ai numai hoteluri ce accepta caini (ca ai impus un filtru de cautare pentru asta) au reguli restrictive de tot felul de care nu esti anuntat si pe care le vei gasi numai cautand din proprie initiativa rand pe rand pe site-ul fiecarui hotel in parte. Lucru pe care probabil il vei face numai in cazul in care te-ai ars o data si ti-ai invatat lectia.
Pentru cazul nostru particular de calatorit cu un caine de 29 de kg, dintr-o suta de hoteluri care cica accepta caini probabil ca voi gasi sub 10 care il accepta si pe al nostru. Rabdare si tutun (pentru fumatori) ca sa iei fiecare site la rand si sa mai descoperi un refuz in plus. 
Probabil ca scuze pe post de explicatii se pot gasi: ar trebui sa existe un camp in plus de cautare, prea multa informatie introdusa, numarul de calatori cu caine e redus deci nu s-ar justifica datele in plus etc etc etc. Deci nu pot decat sa atrag atentia celor ce calatoresc cu un caine sa ia in considerare informatiile de mai sus ca sa evite niste situatii nu tocmai placute.
Personal la ultima calatorie am decis sa folosim Airbnb in loc de booking pentru ca inca o data rezervarea pe booking ne-a fost anulata la un hotel care accepta caini pe motiv ca nu accepta caini decat in cea mai scumpa camera pe care o aveau. Una de patru persoane cu 50% mai scumpa decat una de doua persone. Noi eram 2 plus un caine si am decis ca o fi Rex mare la cele 29 de kg ale lui dar parca nu face cat 2 adulti.
Este si situatia asta cu Rex buna de ceva - am descoperit o sursa (Airbnb) pe care am evitat-o pana acum crezand ca nu este ceva ce sa ni se potriveasca. Nimic mai gresit. Iar in Normandia am avut parte de una dintre cele mai simpatice cazari de pana acum.


2 comments:

  1. Mda, chiar că e o porcărie din partea booking.com. Practic pentru ei este win-win, indiferent dacă voi sunteţi acceptaţi cu Rex în hotelul cu pricina sau nu. Să nu furnizeze o informaţie atât de importantă precum limita de greutate, asta e măgărie.
    Dar, cum spuneai tu - tot răul spre bine :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pacate este genul ala de practica ce se refera la castigul imediat nu la fidelizarea clientului. Daca dai o teapa e mai bine pe termen scurt decat daca nu inchiriaza omul camera pt ca il anunti de la bun inceput ca nu vrei caine de talie mare.

      Delete