Wednesday, May 6, 2015

Prima experienta Airbnb

Prima data cand am auzit de Airbnb era ca varianta ieftina de cazare in New York. Nu ca as fi calatorit in New York dar asta nu e nicidecum un motiv sa nu citesti sectiunea dedicata lui pe un forum de calatorii.
Nu am zabovit prea tare asupra subiectului pentru ca la o prima vedere ma ducea prea mult cu gandul la couchsurfing.
Cu timpul mentiunile despre varianta asta de cazare s-au tot inmultit. Ba un post pe facebook. Ba o mentiune pe vreun blog de calatorii. Ba amintita de o cunostinta sau un alt calator. Insa dintr-un motiv sau altul nu si-a facut deloc drum spre luarea in considerare.
Pur si simplu nu m-a starnit destul incat sa caut sa vad daca este mai mult decat statul la localnici cu localnicii in acelasi loc. Ceea ce este o situatie de neacceptat pentru mine. Nici gratis nu as lua in considerare o astfel de solutie. Nu m-as simti confortabil sa stau in apartamentul omului intr-o camera ce poate sa fie sau nu eliberata pentru musafiri. Sa impart aceeasi baie si aceeasi bucatarie cu ei. Sa nu am parte de intimitate si sa dau nas in nas la fiecare pas cu stapanul casei. Nici intr-o mie de ani.
Apoi au aparut problemele cu Rex si dezamagirea tot mai mare cu booking si am zis ca poate nu ar fi rau sa ma uit nitel mai serios la Airbnb mai ales ca vazusem mentionat intre timp ca nu gasesti numai camere la comun cu proprietarul ci si apartamente/case/studiouri intregi. Iar asta nu mai era deloc ceva sa imi displaca. Dimpotriva un apartament intreg pentru noi ar fi fost mult mai binevenit decat o camera minuscula la hotel cu inca 100 de vecini care pot veni in mijloc de noapte acasa facand o galagie ingrozitoare si prin urmare sa trezeasca in Rex dorinta de a apara casa latrand. 
Si culmea o simpla deschidere a site-ului mi-a aratat masura ignorantei mele. Chiar puteai gasi unitati de cazare de sine statatoare. Nu erau numai camere la comun. Chiar poti gasi case intregi care ar fi o locatie perfecta daca mergi cu familia sau prietenii. Internetul asta-i mare domne. Mai trebuie sa ai insa si ochi pentru informatia cu pricina. 
Destul de repede am gasit o proprietate care arata exact asa cum ne-am dorit. Era un studio de sine statator separat de casa in care locuiau proprietarii. Tot complexul se afla intr-o gradina imensa cu padure si lac si suficient loc pentru Rex sa alerge ca nebunul daca ar fi vrut. Iar complexul cu padurea se aflau intr-un sat mic mic (cred ca erau sub 20 de case cu tot cu biserica si casa parohiala) aflat la 15 minute de Caen si jumatate de ora de plajele unde a avut loc debarcarea din Normandia. Locatia perfecta pentru planul nostru de calatorie. 
In plus noi ne doream o locatie linistita unde sa iesi pe poarta gradinii si sa fii pe camp sa poti sa alergi pe carari fara trafic. Cum Cipri se antreneaza continuu, sa aibe un loc linistit de alergat (fara trafic, masini, poluare etc) era extrem de important. In plus cararile fara trafic si fara alti oameni dintre campurile de rapita sunt perfecte sa il lasi pe Rex sa se plimbe o leaca fara lesa (bucuria lui cea mai mare).
Am scris un mail proprietarului in care i-am descris grupul calator si am intrebat daca suntem acceptati toti trei. Era deja joi la pranz iar noi vroiam sa plecam vineri in calatorie. Nu aveam sperante prea mari sa mi se raspunda asa repede insa am avut parte de o surpriza placuta. Raspunsul a fost ca studioul e disponibil si atata timp cat Rex nu se apuca sa ii vaneze pisicile suntem bineveniti.
Am facut rezervarea, am facut plata si a doua zi dupa o zi intreaga de stat pe drumuri si vizitat orasele de pe coasta am ajuns sa ne cazam.
Iar ce am descoperit a fost chiar mai mult decat ne asteptam. Studioul arata mai bine decat in poze. Satul de un pitoresc extrem. Gradina nici nu mai spun. Doamna casei ne-a facut turul casei si gradinii, ne-a explicat cate ceva despre studio, ne-a prezentat animalele proprii (o capra si un ponei) si apoi ne-a lasat in pace sa ne relaxam. Din momentul ala singurele dati cand am mai vazut-o a fost atunci cand am cautat-o noi (ceea ce a presupus mers si batut la usa casei unde locuiau ei) si nici un moment nu ne-am simtit niste intrusi sau nu am simtit ca avem spatiul limitat sau ca nu ni se respecta intimitatea.
In plus in camera am gasit un dosar atat de complet cu ceea ce puteai face in zona incat ne-am dat seama ca in mod sigur mai trebuie sa ne intoarcem in Normandia. Atata informatie nu gasesti nici macar in ghidurile turistice. Tot ceea ce vroiai sa stii era acolo: obiective turistice, trasee de mers pe jos, trasee de mers cu caiacul, ferme de vizitat, vanzatori cu produse locale, lista pietelor cu produse locale, restaurante, baruri, o gramada harti, o gramada de pliante etc etc etc. Se vedea clar ca oamenii au pus foarte multa munca sa compileze toata informatia aia si asta nu facea decat sa arate cat de interesati sunt sa te simti bine si sa iti fie bine.
Foarte bine ne-am simtit la ei si pentru ca am inceput cu dreptul sunt absolut sigura ca nu este ultima data cand folosim Airbnb. Daca toate experientele viitoare sunt asa, apai nici o alta varianta de cazare nu mai are vreo sansa.
Iar daca mergeti in Normandia si vreti o cazare undeva intr-un satuc uitat de lume dar aproape de Caen recomand cu inima deschisa studioul la care am stat noi. Au si o casa mai mare de inchiriat in cazul in care sunteti mai multe persoane. 
Bafta si salutati-l pe Remy (nr de telefon +33682892147) din partea noastra.


No comments:

Post a Comment