Thursday, December 11, 2014

Planul pentru India

Iar decembrie deci iar timp de vacanta.
Inca doua zile si vom fi in avion pe drum spre o tara pe care imi doresc sa o vad de pe vremea cand citeam la rand toate cartile de Mircea Eliade de la biblioteca judeteana. Ar fi o subestimare sa spun ca abia astept sa ajungem si ca sunt extrem de curioasa de intalnirea mea cu India.
Si ca intotdeauna inainte de vacanta iaca planul de bataie:

13 Decembrie - avion Bruxel (07.10)-Viena (08.50/13.00)-New Delhi (00.45)
14 Decembrie - avion New Delhi (05.50)-Cochin (10.45) si taxi catre Munnar
15 Decembrie - Munnar (probabil hiking printre plantatiile de ceai)
16 Decembrie - Munnar (probabil hiking catre Meesapulimala)
17 Decembrie - Munnar (probabilinchiriem o motocicleta sa ne plimbam de aiurea)
18 Decembrie - Plecare catre Kumarakom cu o masina inchiriata de unde pornim intr-o mini croaziera (cu sedere peste noapte pe barca) pe canalele din Allepey
19 Decembrie - Kumarakom
20 Decembrie - Kumarakom
21 Decembrie - Fort Kochin
22 Decembrie - Fort Kochin
23 Decembrie - Fort Kochin
24 Decembrie - avion Cochin (06.15) - New Delhi (11.00) si in aceeasi zi tren catre Agra
25 Decmebrie - Taj Mahal
26 Decembrie - Jaipur
27 Decembrie - Jaipur
28 Decembrie - tren catre Jaisalmer 
29 Decembrie - Jaisalmer (excursie cu camilele peste noapte in desert cu Trotters Jaisalmer )
30 Decembrie - Jaisalmer
31 Decembrie - Jodhpur
1 Ianuarie - Jodhpur, vizitat satele Bishnoi
2 Ianuarie - New Delhi, walking tour unde ghizi sunt fosti copii ai strazii
3 Ianuarie - New Delhi
4 Ianuarie - New Delhi (02.20) - Viena (05.55/09.30) - Bruxel (11.10)

Cazare:
14 - 17 decembrie Rose Garden Munnar (homestay)
18 decembrie Boat backwater heritage 
19 - 21 decembrie Homestay Kumarakom
21 - 24 decembrie Bastian Homestay Fort Kochin
24 - 26 decembrie Kamal Hotel Agra
26 - 28 decembrie Arya Niwas Jaipur
28 - 29 decembrie Nachana Haveli Jaisalmer
30 - 31 decembrie Nachana Haveli Jaisalmer
31 - 1 ianuarie  Mango hotel Jodhpur
2-3 ianuarie Maidens Hotel New Delhi


Wednesday, December 10, 2014

Cand agentiile de turism iti scot peri albi

De vreo 5 ani tot fac planuri pentru o vacanta in Tanzania sau Kenya+Tanzania.
Pentru ca vacanta mea de vis la momentul asta este : urcat pe Kilimanjaro+safari in Kenya sau Tanzania+diving in Zanzibar.
Si tot de 5 ani calculez bugetul, ma iau cu mainile de cap si ma orientez catre o alta destinatie pentru ca tot timpul imi spun ca mai bine doua vacante pe an decat una in Tanzania la acelasi pret. Pret care  este pur si simplu exorbitant.
Si iaca a venit iar aceea perioada a anului asa ca de ceva saptamani ne-am facut iar curaj si am hotarat ca scoatem divingul din Zanzibar si poate asa ne da mai ok la pret pentru o vacanta in vara lui 2015.
Dream on baby....dream on.
Daca am alege numai una dintre ele (ori Kili ori safari) pretul ar fi foarte ok. Amandoua insa iar ma fac sa stau pe ganduri.
Probabil ca o sa spuneti ca solutia ar fi sa le facem separat dar nu ma incanta deloc ideea de a plati de doua ori biletul de avion pana acolo. Deci trebuie sa fie amandoua in aceeasi vacanta sau nu va fi deloc.
Si m-am pus iar pe intors internetul cu fundul in sus si incercat variantele din lume ca sa ajung la un buget mai digerabil. Ceea ce presupune contactat agentii de turism cu duiumul atat pt Kili cat si pentru safari in Kenya sau in Tanzania sau pentru ambele. Kili nu se poate face pe cont propriu asa ca iti trebuie o agentie iar safari este mai comod de organizat printr-o agentie daca vrei sa vizitezi mai multe locatii. In ambele cazuri vorbim de tururi personale doar pentru mine si Cipri si prin urmare de preferat personalizate in functie de ce ne dorim cu adevarat sa vizitam ca de aia nu mergem cu grupul.
Si asta e de fapt motivul postului meu: agentiile astea care au niste preturi de ramai masca dar care nu sunt in stare nici macar sa iti raspunda multumitor la un mail.
Efectiv mi-au scos peri albi.
De exemplu vad pe site-ul unei companii niste preturi ok pt safari si Kili asa ca le scriu mail si ii intreb cat m-ar costa daca le-as cupla si deci as cumpara doua excursii de la ei. In naivitatea mea speram la un discount. Dar surpriza: pentru Kili imi cer cu 600 de dolari de persoana mai mult decat pretul afisat pe net. Cand le atrag atentia ca nu e conform cu site-ul lor imi raspund ca ala era pretul pe 2014 si ca pe 2015 atat e. Inutil sa spun ca i-am trimis la origini.
Alta companie: le scriu mail ca am vazut itinerariile de la ei de pe site si as vrea sa cuplez doua excursii si sa fac ceva schimbari lasafari. Primesc mail cu copy paste de pe site si atat. Nimic din ce am batut eu campii in mail nu s-a luat in seama. Ii scriu iar mail si il mai intreb inca o data ce il intrebasem. Inutil. In continuare copy paste. Insist totusi si il intreb macar ce cazari folosesc. Imi raspunde ca folosesc hoteluri sau campinguri...Am renuntat.
Alta companie: le scriu clar ca vreau un anumit itinerariu si precizez ca vreau cazarile in Serengeti in Western corridor si in partea de nord ca sa fim fix unde sunt trecerile peste rau la marea migratie. Imi da toate noptile de cazare la Kati Kati (care este in Central Serengeti) si dupa ce ii atrag atentia ca nu suntem unde vreau eu imi raspunde ca fiind central ajungem oriunde in parc. Serengeti are 14763 kilometri patrati. Si nu, nu vreau sa imi petrec mai mult timp in masina incercand sa ajung la locurile cu multe animale decat in locurile cu multe animale.
Si pentru ca mi-am invatat lectia pentru Kenya am facut un itinerariu extrem de clar de 8 zile in care am precizat cazarile si am cerut oferte. In felul asta m-am gandit ca evit variatiile mari in pret pe motiv de cazare. Intotdeauna vor fi variatii dar m-am gandit eu ca le reduc in felul asta. Prostii: am primit oferte cuprinse intre 2100 de dolari si 4500 de dolari de persoana. Pentru fix acelasi lucru. Aceleasi masini, aceeasi cazare, aceeasi mancare. 
Am renuntat deci sa mai sper la orice.
Poate ca am eu pretentii prea mari insa nu vorbim de o excursie de 100 de euro ci de niste sume exorbitante pentru unii ca mine. Macar un mail personalizat sa trimiti in care sa tii cont de cerintele clientului si daca se poate fara minciuni.