Este imposibil sa vorbesc de planuit calatorii si sa nu mentionez prietenul meu de nadejdie la cumparat bilete de avion - Skyscanner.
Sunt ani buni de zile de cand fiecare bilet cumparat presupune intai o vizita pe Skyscanner. Fara dezlegare de la nenea meta-search -ul atotstiutor nu deschid portofelul pentru nimic in lume.
Ce este un motor de meta-search?
Un motor de meta-search este raspunsul la rugaciunile mele asiduue de calator.
Dar in afara de asta si la modul mai detaliat este un site care cauta automat biletul dorit de tine in bazele de date ale companiilor aeriene (de linie sau low cost) si ale agentiilor online de ticketing.
O mana cereasca pentru ca te salveaza pe tine de la a face tu zeci si zeci de cautari pentru a gasi cea mai buna varianta. O apasare de buton si galeata cu informatii se revarsa asupra ta.
Care sunt cele mai folosite motoare de meta-search?
Exista zeci de variante dar cele mai conoscute si mai folosite si mai laudate sunt: Kayak (cred ca unul dintre primele motoare de genul asta de pe piata si poate cel mai folosit), Momondo, Mobissimo, Google/ITA software, TripAdvisor Flights si bineinteles mult laudatul (de mine) SkyScanner.
Am incecat de mai multe ori sa folosesc si celelalte motoare de cautare insa de fiecare data ma intorc la marea mea iubire. Nu neaparat din motive obiective. Sunt multe motoare care ofera acelasi lucru si uneori poate chiar o interfata mai prietenoasa si mai multe criterii de selectie dar Skyscanner este primul pe care l-am folosit si cu care sunt extrem de obisnuita. Ce pot sa spun? I am a creature of habit.
Evident ca daca ai timp si chef sau daca nu gasesti ce te intereseaza pe unul dintre site-uri poti sa le folosesti si pe celelalte. Poate poate...De fiecare data cand le-am comparat insa nu am gasit nimic iesit din comun de bun care sa nu fie deja semnalat de Skyscanner.
De ce imi place atat de mult Skyscanner?
- Ma salveaza de la a cauta acelasi bilet pe zeci de site-uri de la diverse companii aeriene (unele pe care nici nu le stiu) sau agentii de ticketing.
- Faptul ca face cautarea si la agentii de ticketing este un foarte mare plus. Toate biletele intercontinentale pe care le-am cumparat in ultimii 5 ani (in afara de cele 2 de la KLM catre America de Sud) au fost luate de la agentii de ticketing pentru ca preturile erau cu minim 75 de euro de persoana mai mici decat direct de pe site-ul companiei aeriene.
- Este gratis. Nu platetsi in plus la biletul de avion pentru ca este gasit prin Skyscanner.
- Nu trebuie sa folosesti date fixe ci te poti uita la cel mai ieftin bilet din luna aia, sau anul ala. Practic poti sa faci ce combinatie vrei tu de date de plecare si de sosire ca sa ajungi la cel mai mic pret. Informatia asta este foarte utila si ca sa iti faci o idee care este cel mai bun pret pe ruta respectiva. Sa stii ce e rezonabil sa speri.
- Poti sa setezi nu numai zilele de calatorie dar chiar si orele. Foarte util daca ai conexiuni de prins.
- Poti sa excluzi companii aeriene cu care nu vrei sa zbori.
- Poti sa setezi sa fie numai zbor direct sau care este perioada maxima de asteptare intre conexiuni pe care esti dispus sa o accepti.
- Poti sa setezi ca plecare si la destinatie nu un aeroport anume ci o tara anume.
- Ai posibilitatea sa iti setezi alarme pentru o destinatie anume si vei primi mail cu evolutia pretului.
- Poti sa alegi "Everywhere" pentru destinatie. Iubesc posibilitatea asta. Si nu e o exagerare. Este ca si cum ai fi un copil intr-un magazin cu jucarii si ai voie sa te joci cu tot ce vrei tu. Pui orasul de plecare, o luna anume cand vrei sa calatoresti, everywhere la destinatie si ai bilet pentru visat.
- Singurul minus este legat de modul in care se face cautarea. pentru a fi o cautare rapida Skyscannerul foloseste propriile baze de date nu direct site-ul de pe care a luat pretul. Actualizarea bazelor proprii se face destul de des dar nu este totusi "real time". Deci se poate ca anumite promotii sa nu apara imediat pe Skyscanner (nu am experimentat inca asta) sau ca atunci cand esti directionat la site-ul pe care au gasit pretul cel mai mic sa descoperi ca de fapt pretul e un pic mai mare pentru ca intre timp s-au epuizat biletele de la acea clasa de calatorie.
- Atunci cand incepeti cautarea unui bilet puneti doar o singura persoana la numar de calatori. Daca gasiti pretul dorit atunci cresteti numarul de clalatori la 2, 3 etc. Pana ajungeti la cati sunteti in total. Explicatia este cat se poate de simpla. Clasa Economy de exemplu nu este una singura mare si lata. Ci ea este impartita in subclase notate cu litere de la L la T sa zicem (exemplu de dragul exemplului, nu il luati literele ca litera de lege). Biletele de la presupusa litera T sunt cele mai ieftine iar cele de la litera L cele mai scumpe. Vinderea biletelor se incepe de la clasa cea mai ieftina. Sa zicem ca sunt 10 bilete disponibile la litera T. Cand ele se vad se trece la litera S unde mai sunt sa zicem inca 20 de bilete. Dupa ce se vad si astea se trece la R care este si mai scumpa si tot asa. Daca mai este doar un bilet disponibil la clasa T si voi cautati bilete pentru 2 calatori, in loc sa va dea un bilet T si unul S iti da doua bilete S. Deci vei plati mai mult decat daca ai cumpara separat unul T si unul S. Deci intotdeauna incepeti cu 1 singura persoana. Intotdeauna. Am intalnit cazul asta de atat de multe ori incat as cumpara un bilet spre Asia cu diferentele provenite doar de aici.