Tuesday, May 12, 2015

Pledoarie pentru Nepal



Nepalul este una dintre tarile care ne-au ramas pentru totdeauna in suflet.
Atat de mult ne-a placut incat este una dintre putinele tari in care ne-am intoarce oricand si daca se poate cat mai curand.
De fapt este imposibil sa nu iti placa Nepalul daca iti plac muntii. In dictionar langa cuvantul munte ar trebui sa fie o poza din Nepal.
Scrierea de acum nu se vrea insa o poveste despre Nepal. Am tot scris despre povestea noastra de dragoste cu tara asta minunata (arhiva e plina cu zeci de povesti daca sunteti curiosi). 
Nici nu o sa fie o pledoarie pentru donat bani pentru Nepal. Desi ar fi beneveniti. 
Nu o sa scriu nici de saracia tarii pentru a incerca sa conving lumea sa ajute. De fapt chiar m-au deranjat repetarile obsesive cu saracia. Cred ca saracia este ultimul lucru care imi vine in minte cand ma gandesc la Nepal.
Ci este un indemn sa mergeti acolo. Turismul este o sursa vitala pentru Nepal. Si fara turisti cred ca reconstructia va dura extrem de mult. Cred cu tarie ca mai important decat banii donati acum (nici ei de ignorat si repet extrem de utili si chiar sper sa fie cat mai multi donatori) este reluarea turismului. Din pacate insa am vazut foarte multe expeditii anulate si multi oameni care au renuntat la ideea de a vizita Nepalul in viitorul apropiat. E pacat dar intr-un fel ii inteleg.
Sper insa sa fie si suflete mai curajoase in jur.
Si pentru a da un indemn cuiva, oricui, sa mearga ofer gratis un ghid Lonely Planet pentru Nepal si un ghid Lonely Planet pentru trekking in Himalaya.
Singura conditie este sa fiti convinsi ca vreti sa mergeti cat mai curand si ca exista o posibilitate reala ca asta sa se intample.
Evident ca termenul de cat de curand nu inseamna luna viitoare. Tocmai am vazut ca a fost inca un cutremur chiar in Namche Bazar (locul de care ne leaga muuuulte amintiri frumoase). Ci inseamna in toamna poate cand revine vremea frumoasa. In iarna cand hikingul va fi uimitor de frumos. Sau la anul devreme in primavara de vreti sa faceti vreun varf.
In rest trebuie doar sa imi scrieti un mail sau un mesaj si va trimit prin posta cele doua carti.


PS: Ambele ghiduri sunt noi noute. Nu le-am folosit. Pentru ca avem dubluri.

1 comment:

  1. Cred ca ti-a placut mult Nepalul fiindca din cate vad ai scris cele mai multe articole despre aceasta tara.
    Eu am vazut Nepalul doar in filme si m-a impresionat mult. Iti recomand si tie daca nu ai vazut `Katmandu un espejo en el cielo`.
    E impresionant, iar frumusetea muntilor fara cuvinte.

    ReplyDelete